Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту
Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Физика-математика ғылымдары сериясы

ТЕРЕҢ ОҚЫТУ КӨМЕГІМЕН ПНЕВМОНИЯНЫ АНЫҚТАУ МОДЕЛІН ҚҰРУ

Жарияланған September 2022

323

123

Б.С. Омаров+
Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті, Алматы қ., Қазақстан
https://orcid.org/0000-0002-8341-7113
И.Е. Базаркулова+
Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті, Алматы қ., Қазақстан
Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті, Алматы қ., Қазақстан
Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті, Алматы қ., Қазақстан
Аңдатпа

Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымының бағалауы бойынша жыл сайын төрт миллионнан астам өлім пневмония мен ауаның ластануымен байланысты басқа аурулардың салдарынан болады және соңғы Covid-19 вирусы пневмония ауруының таралу пайызын күрт өсірді. Сондай-ақ, дамушы елдерде де, дамыған елдерде де радиологтардың жетіспеушілігі байқалады. Қазіргі уақытта жасанды интеллект және машиналық оқыту технологияларын дамыту, сондай-ақ медициналық кескіндердің үлкен көлемін жинақтау медициналық кескіндерді автоматты талдау жүйелерін құруға мүмкіндік береді. Мақалада терең оқыту әдістеріне (конволюциялық нейрондық желілер) негізделген, пневмонияны анықтауға көмектесетін қарапайым модель ұсынылған. Модель үшін Гуанчжоудағы әйелдер мен балалар медициналық орталығының рентгендік суреттері пайдаланылды. Нейрондық желіні оқыту 26 мин уақытты қажет етті. Тесттік деректерде алынған нәтижелер: recall – 96%, precision – 92%, accuracy – 92%, f1 – 94%. Бұл көптеген танымал жұмыстардағы көрсеткіштерден кем емес. Модель рентгенологтарға жүктемені едәуір азайтады, шешім қабылдауға және уақыт үнемдеуге көмектеседі, олардың жұмысының сапасын бағалауға және медициналық қателіктердің ықтималдығын азайтуға мүмкіндік береді.

pdf (Русский)
Тіл

Қазақ

Дәйексөздерді қалай жазу керек

[1]
Омаров, Б. і Базаркулова, И. 2022. ТЕРЕҢ ОҚЫТУ КӨМЕГІМЕН ПНЕВМОНИЯНЫ АНЫҚТАУ МОДЕЛІН ҚҰРУ. Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Физика-математика ғылымдары сериясы. 79, 3 (Вер 2022), 204–214. DOI:https://doi.org/10.51889/7671.2022.64.86.024.