Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту

Уважаемые пользователи! На нашем хостинге ведутся технические работы, на сайте могут быть ошибки. Приносим свои извинения за временные неудобства.

Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы, «Физика-математика ғылымдары» сериясы

БІЛІМ БЕРУ БАҒДАРЛАМАСЫНЫҢ ОНТОЛОГИЯЛЫҚ МОДЕЛІН ҚҰРУ

Жарияланған September 2023
Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия Ұлттық университеті, Астана қ., Қазақстан
Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия Ұлттық университеті, Астана қ., Қазақстан
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Тлеубердиевна

т.ғ.к., PhD, жасанды интеллект кафедрасының доценті,  Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті, Астана, Қазақстан, E-mail: gulmira-r@yandex.kz, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-8554-7627.    

Астана халықаралық университеті, Астана қ., Қазақстан
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Сериковна

доцент, Ақпараттық технологиялар және инженерия жоғары мектебінің деканы, Астана халықаралық университеті, Астана, Қазақстан, E-mail: assel.mukanova@aiu.edu.kz, ORCID ID:https://orcid.org/0000-0002-8964-3891

Астана халықаралық университеті, Астана қ., Қазақстан
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

М.Ж. Калдарова

аға оқытушы, Ақпараттық технологиялар және инженерия жоғары мектебінің аға оқытушысы, Астана халықаралық университеті, Астана, Қазақстан,  E-mail: kmiraj82@mail.ru, ORCID ID:https://orcid.org/0000-0001-7494-9794

Астана халықаралық университеті, Астана қ., Қазақстан
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Н. Тасболатұлы

«Астана халықаралық университеті» Ақпараттық технологиялар және инженерия жоғары мектебінің аға оқытушысы, PhD, tasbolatuly@gmail.com 

Аңдатпа

Мақалада білім беру бағдарламасының құрылымы мен мазмұнын сипаттау үшін онтологиялық тәсілді қолдану нәтижелері, сонымен қатар курс талаптары мен оқыту нәтижелері арасындағы сәйкестіктің кейінгі талдауы қарастырылады. Зерттеудің практикалық нәтижесі Protégé 5.5.0 редакторында оқу барысында қалыптасатын дағдылар мен студенттерге қойылатын алдын ала біліктілік талаптары тұрғысынан зерттелетін пәндерді көрсететін онтологияны құру болып табылады. Оқу жоспарының моделі уақытқа тәуелділіктерді ескере отырып, оқу жылы бойына семестрлер мен курстардың тізбегін қамтиды. Құрылған онтология «Программалық инженерия» білім беру бағдарламасының деректерімен толтырылған. Авторлар логикалық әдістерді қолдана отырып, оқу жоспарының алдыңғы оқу кезеңдерінде қалыптасқан талаптар мен дағдыларға сәйкестігін тексеруге мүмкіндік беретін DL Query және SPARQL тілдерінде сұраныстарды әзірледі. Әзірленген онтологиялық және логикалық қорытынды ережелері білім беру үдерісін басқару жүйелерінде және әртүрлі пәндер бойынша оқу нәтижелерінің жүйелілігі мен бағдарлама тұтастығын интеллектуалды талдау үшін білім беру бағдарламасын жобалау құралдарында қолданылуы мүмкін.

pdf