Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту
Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Физика-математика ғылымдары сериясы

БАСТАУЫШ МЕКТЕПТЕ ОҚУШЫЛАРДЫҢ ЦИФРЛЫҚ САУАТТЫЛЫҒЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУҒА МҰҒАЛІМНІҢ ДАЙЫНДЫҒЫН ДИАГНОСТИКАЛАУ МОДЕЛІ

Жарияланған June 2023

75

47

К.К. Сарбасова+
С.Аманжолов атындағы Шығыс Қазақстан университеті, Өскемен қаласы, Қазақстан
Н.И. Пак+
Астафьев атындағы Красноярск мемлекеттік педагогикалық университеті, Красноярск, Ресей
С.Аманжолов атындағы Шығыс Қазақстан университеті, Өскемен қаласы, Қазақстан
Астафьев атындағы Красноярск мемлекеттік педагогикалық университеті, Красноярск, Ресей
Аңдатпа

Мәселенің қойылуы. Білім берудің цифрлық трансформациясы жағдайында болашақ мұғалімнің бастауыш мектепте жұмыс істеуге дайындығын қалыптастыру мәселелерін осы дайындықты диагностикалаудың лайықты моделінсіз шешу мүмкін емес. Негізінен мұғалімнің кәсіби дайындығын бағалау бойынша іс-шаралар сараптамалық, тәжірибеде іске асыру қиын тәсілдермен жүргізіледі. Осыған байланысты автоматтандырылған және интеллектуалды құралдарды қолдана отырып, бастауыш сынып мұғалімінің дайындығын диагностикалаудың технологиялық және ыңғайлы әдісін құру қызығушылық тудырады.

Жұмыстың мақсаты – критериалды-сұрақ әдісі негізінде болашақ мұғалімнің бастауыш мектепте жұмыс істеуге дайындығын диагностикалау моделін негіздеу.

Әдістеме. Білім беру жүйелерінің немесе ресурстардың сапасын ақпараттық вектор (x_1,..., x_n) түрінде ұсынылған критерийлер арқылы бағалауға болады. Осы көрсеткіштердің мәндерін есептеу үшін қолайлы тестілеу және бағалау материалдарын таңдау керек. Әрбір субъект үшін ақпараттық векторлардың интегралды мәндерін масштабтау арқылы оның белгілі бір кәсіби қызметке дайындық деңгейін бағалау шкаласын енгізуге болады. Дайындықтың критериалды моделінің мазмұнды элементтерін құру үшін пирамида әдісін (Барбара Минто) қолдану ыңғайлы, бұл сұрақ ағашының негізінде қажетті диагноз қойылған компоненттер мен критерийлерді таңдауға мүмкіндік береді. Жақсы құрылымдалған сұрақ ағашы әр дайындық критерийінің салмағын объективті етуге мүмкіндік береді.

Нәтижелер. Мұғалімнің цифрлық сауаттылықты қалыптастыруға дайындығын диагностикалау моделін қалыптастыру үшін үш негізгі бағыты бар сұрақ ағашы жасалды. Әрбір түпкілікті мәселе бойынша критерийлер тұжырымдалып, олардың көрсеткіштері сараптамалық жолмен анықталды. Деректерді жинау үшін сауалнама парақтары (ақпараттық векторлар) құрылды, олар тест нәтижелері, сауалнама деректері және болашақ мұғалімдердің жобалық жұмыстары бойынша толтырылады. Ақпараттық векторлардың интегралды мәндері бойынша деңгей шкаласы әр оқушының қажетті дайындық дәрежесін анықтауға мүмкіндік береді. Осылайша, ұсынылған әдіс мұғалімнің бастауыш сынып оқушыларының цифрлық сауаттылығын қалыптастыруға дайындық деңгейін бағалауға мүмкіндік береді.

Түйінді сөздер: цифрлық сауаттылық, бастауыш сынып мұғалімінің дайындығы, цифрлық сауаттылық диагностикасының моделі, критерийлер ағашы.

pdf (English)
Тіл

English

Дәйексөздерді қалай жазу керек

[1]
Sarbassova К. і Pak, N. 2023. БАСТАУЫШ МЕКТЕПТЕ ОҚУШЫЛАРДЫҢ ЦИФРЛЫҚ САУАТТЫЛЫҒЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУҒА МҰҒАЛІМНІҢ ДАЙЫНДЫҒЫН ДИАГНОСТИКАЛАУ МОДЕЛІ. Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Физика-математика ғылымдары сериясы. 82, 2 (Чер 2023), 279–287. DOI:https://doi.org/10.51889/2959-5894.2023.82.2.031.